Cum motivezi impotenţa unui prestator să-şi facă treaba? Poţi s-o faci oricum, atât timp cât anagajatorul lucrării nu haleşte balivernele tale. În cazul autostrăzii Sibiu-Piteşti, angajatorul este până la urmă Statul Român, fie prin Compania Naţională de Drumuri, fie prin alt administrator al drumului. Conform unei publicaţii online de ştiri din România, prestatorul Tecnic – Spea a cerut un studiu de fezabilitate din care reiese că aproape 10 specii de reptile şi 40 de specii de amfibieni trebuie protejate şi conservate. Unele sunt vulnerabile, altele ameninţate, iar cele din urmă strict protejate. Fiecare specie intră într-o categorie care întârzie lucrările la autostradă. Ministerul Transporturilor a spus că trebuie să stabilească metodele şi condiţiile de protecţie, eventual mutarea în alt habitat. CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) crede însă că sunt scuze exagerat ale prestatorului Tecnic-Spea pentru incapacitatea de a manageria lucrarea în timp şi conform condiţiilor financiare stabilite în contract.